ALE JÁ SI ZACHOVAL VÍRU

Pavel si zachoval víru v časech dobrých i v časech zlých.
Ve svých posledních dnech se Pavel mohl chlubit, „Dobrý boj jsem bojoval, běh jsem dokončil, víru zachoval.“ (2. Timoteovi 4:7). Přemýšlej nad Pavlovým svědectvím v tomto bodě. Mohl říct, „Satan posílal posly, aby se mnou v Jeruzalémě, Damašku, Asii, Efezu, Antiochii a Korintu bojovali. Ale já si zachoval víru. 
„Snažil se mě potopit v rozbouřeném Středozemním moři. Třikrát jsem se s lodí převrátil, pohupoval jsem se v hloubinách, ve dne v noci. Ale zachoval jsem si víru.
„Pětkrát jsem od Židů obdržel třicet devět ran bičem. Byl jsem držen ve vězení, třikrát jsem byl trestán holí, kamenován, až si mysleli, že jsem mrtev. Ale zachoval jsem si víru.
 „Čelil jsem nebezpečí v krajině i ve městě, v divočině i v moři. Byl jsem okraden svými krajany. Byl jsem vystaven nebezpečí svými falešnými bratry. Ale zachoval jsem si víru.
„Byl jsem mnohdy nadměrně unavený, plný bolestí, přečkával jsem bezesné noci. Byl jsem hladový a žíznivý, byl jsem nahý a byla mi zima, byl jsem velice zatížen starostmi všeho druhu. Dosud jsem si zachoval víru.
„Byl jsem usoužený, zmatený na každé straně, zoufalý a pronásledovaný, ale nikdy jsem nebyl zdeptaný. Nikdy jsem v mé víře nebyl otřesen. Skrze to všechno má důvěra Pánu nikdy nebyla zničena“ (viz 2. Korintským 11:23-28).
Milovaní, nenechte se zmást satanovými lži, když zakoušíte zkoušky, tresty či nepokoje. Nedovolte, aby do vašeho srdce vstoupil zárodek hořkosti, který by způsobil vzrůstající hněv vůči Bohu: „Proč toto Bůh dopustil? Tak moc jsem se Ho snažil těšit, tak moc jsem Mu důvěřoval. Proč mě nechává klesnout?“ Bůh nás varoval před takovými časy: „Nedopusť, aby se to stalo. Místo toho buď horlivý, pozorný, drž se svého přesvědčení. Má to velkou odměnu.“ (Židům 10:35-39, má parafráze)
Přesněji řečeno zapamatuj si, že On nám říká, „Až mě potom budeš v den soužení volat, já tě ubráním a ty mě budeš oslavovat.“ (Žalm 50:15) Kéž vytrváš věrný, abys mohl volat v den soužení. Svěřuj veškeré své obavy vždy Jemu!